Instrukce k ovládání aplikace SR_VaV

pro přípravu návrhu výdajů státního rozpočtu na výzkum a vývoj v roce 2007 s výhledem na roky 2008 a 2009

 

 

Po spuštění aplikace se v levé části obrazovky objeví následující volby:

 

            Otevřít soubor

            1. Poskytovatel.

            2. Účelové Prog.

            3. Účelové Jiné

            4. Institucionální Zám.

            5. Institucionální Jiné

            6. Souhrn

            7. Kontrola

            8. Tisk průvodky

            9. Odeslat

            10. Výpis dat

 

Otevřít soubor

Tato volba slouží k načtení datového souboru SR2007xxxyy“ ve formátu *.xml (xxx je tříznakový kód poskytovatele/správce rozpočtové kapitoly; yy je pořadové číslo verze).

 

Pro zahájení práce na přípravě rozpočtu nemusíte všechny údaje nově vyplňovat. Můžete touto volbou do aplikace načíst údaje z platné verze souboru loňského roku, údaje se automaticky přizpůsobí platné struktuře aktuální verze.

(Poznámka: V loňském roce jsme Vám dodávali tzv. nultou verzi, kde byly uvedeny v platné struktuře údaje platné verze z předcházejícího roku. Letos je toto nahrazeno výše uvedenou možností přímého načtení loňského souboru, který se přizpůsobí platné struktuře aktuální verze.)

 

Po výběru volby „Otevřít soubor“ se v pravé části obrazovky objeví tlačítko „Procházet“, po jeho stisknutí se Vám nabízí standardní dialog k vyhledání souboru, který chcete načíst. Najdete jej, stisknete tlačítko „Otevřít“. Do pole za nápisem „XML soubor“ se automaticky vepíše cesta k souboru. Nyní stisknete tlačítko „Otevřít soubor“. Soubor se načte, proběhne-li načtení správně, objeví se hláška „Načtení souboru proběhlo dobře“.

Nyní máte údaje předvyplněné podle údajů načteného souboru. Můžete je editovat a upravovat. Volbou „9. Odeslat“ pak vytvoříte nový soubor s upravenými daty příslušné verze.

 

Tímto způsobem můžete vytvářet a zpětně načítat jednotlivé verze dat nebo různé pracovní varianty. Vždy když dáte volbu „9. Odeslat“, vytvoří se příslušný soubor do adresáře, ve kterém je aplikace nainstalována. Existuje-li zde soubor stejné verze, přepíše se bez varování. Chcete-li uchovávat různé varianty stejné verze, zkopírujte se takto vytvořený soubor do libovolného adresáře či podadresáře, označující příslušnou variantu. Z těchto adresářů pak můžete soubory kdykoliv načítat volbou „Otevřít soubor“.

 

 

1. Vyplnění údajů o poskytovateli

V levé části obrazovky klikněte levým tlačítkem myši na volbu 1. Poskytovatel. V pravé části obrazovky se objeví „Tabulka DP – Základní informace o dodávaném souboru údajů Poskytovatele“.

Vyplňte jednotlivé údaje. Mezi jednotlivými poli tabulky se pohybujte pomocí tlačítka TAB nebo pomocí myši. Nastavíte-li kurzor na název pole, objeví se v rámečku stručná nápověda.

Po vyplnění tabulky stiskněte tlačítko „Uložit“ (Tlačítka „Uložit“ v horní i dolní části obrazovky jsou identická, použijte kterékoliv z nich).

Po stisku tlačítka „Uložit“ se objeví hlášení „Interakce některého ovládacího prvku ActiveX na této stránce s ostatními částmi stránky nemusí být bezpečná. Chcete tuto interakci povolit?“. Odpovězte „ANO“ („ANO“ odpovězte vždy, kdykoliv se toto hlášení objeví.).

V případě, že nevyplníte pole, jejichž vyplnění je povinné nebo je vyplníte chybně, objeví se hlášení o chybách. Aplikace Vám však umožní vyplněné údaje uložit a opravit či doplnit údaje později.

 


Vyplnění údajů o účelové a institucionální podpoře výzkumu a vývoje

 

Po vyplnění tabulky „Tabulka DP – Základní informace o dodávaném souboru údajů Poskytovatele“ přejděte pomocí volby v levé části obrazovky na další tabulky.

2. Účelové Prog. – tabulka „Tabulka UA-Údaje o účelové podpoře poskytovatele na jednotlivé PROGRAMY“ obsahuje výdaje na účelovou podporu Národního programu výzkumu, programy výzkumu a vývoje poskytovatelů nebo grantové projekty.

 

3. Účelové Jiné – tabulka „Tabulka UB-Údaje o JINÉ účelové podpoře“ obsahuje výdaje na hodnocení projektů a návrhů projektů nebo výdaje na mimořádné ocenění výsledků z účelových prostředků.

 

4. Institucionální Zám. – tabulka „Tabulka IA-Údaje o Institucionální podpoře na ZÁMĚRY podle právní formy příjemců“ obsahuje výdaje na institucionální podporu infrastuktury výzkumu a vývoje, výdaje na institucionální podporu výzkumných záměrů nebo výdaje na specifický výzkum na vysokých školách.

 

5. Institucionální Jiné – tabulka „Údaje o Institucionální podpoře poskytovatele JINÉ než na záměry“ obsahuje výdaje na institucionální podporu rámcových programů výzkumu a vývoje EU, výdaje na činnost „kanceláří“, výdaje na hodnocení výzkumných záměrů a návrhů výzkumných záměrů nebo výdaje na mimořádné ocenění z institucionálních prostředků.

Pořadí vyplňování tabulek 2. až 5. je libovolné. Vyplňujte pouze ty tabulky, které se Vás jako poskytovatele týkají.

Po kliknutí levým tlačítkem myši na kteroukoliv z voleb 2. až 5. se objeví tabulka s jedním řádkem. V její levé části je tlačítko „Nový“. Ostatní sloupce nejsou vyplněny nebo je v nich číslo „0“. V případě, že jste již nějaké záznamy vložili, objeví se tolik řádků, kolik je v aplikaci uložených záznamů a tlačítko „Nový“ je nahrazeno tlačítkem „Edituj“.

Vložení nového záznamu

Pro vložení nového záznamu klikněte levým tlačítkem myši na „Nový“. V tabulce, která se objeví, vyplňte všechna pole.

Pole UA01-Kód poskytovatele se vyplňuje automaticky podle údajů vložených do pole DP01.

Při vyplňování některých polí se volí z číselníků (např. roky, kódy programů, kódy aktivit). V případě pole UA02-Kód programu se u již schválených programů automaticky vyplní pole UA04-Název programu, pole UA05-cíl programu a dvojice polí UA06 a UA07 vymezující dobu trvání programu.

Při vkládání záznamu o novém programu, který nemá přidělen kód, zvolte v poli UA02-Kód programu z číselníku text „XA-Nový program“

Údaje o výdajích v jednotlivých letech (pole s kódem „XX90“ až „XX94“, např. UA90; UB90,…) jsou uvedeny v tis. Kč a vyplňují se bez mezer.

Vyplněnou tabulku uložte kliknutím na tlačítko „Uložit“. Pak buď pomocí tlačítka „Nový“ vložte další záznam nebo přejděte na další tabulku pomocí některé z voleb v levé části obrazovky. Počet záznamů není omezený.

Opravy či doplnění vložených záznamů

V levé části tabulky zvolte kliknutím levým tlačítkem myši příslušnou tabulku. V tabulce, která se objeví, vyberte záznam, který chcete editovat a klikněte levým tlačítkem myši na tlačítko „Edituj“.

V tabulce proveďte potřebná doplnění nebo změny údajů.

Tabulku uložte kliknutím na tlačítko „Uložit“.


6. Souhrnné údaje

Aplikace průběžně sčítá Vámi vkládané údaje. Součty naleznete po stisknutí volby 6. Souhrn v tabulce „Tabulka SP-SOUHRNné údaje za poskytovatele“. Pokud číselný výsledek neodpovídá Vašim představám, vraťte se do tabulek 2. až 5. a údaje opravte výše popsaným způsobem.

Do tabulky souhrnných údajů musíte doplnit zdůvodnění návrhu a výši rezervního fondu (RF), tj. celkový objem prostředků rezervního fondu v okamžiku předání údajů. Celou tabulku pak pomocí tlačítka „Uložit“ uložíte stejně jako v jiných případech.

 

7. Kontrola správnosti vyplnění

Po vyplnění zkontrolujte volbou 7. Kontrola správnost vyplněných údajů kliknutím na tlačítko „Kontrola vyplněných údajů“. V případě bezchybného vyplnění se objeví hlášení „Údaje jsou vyplněny správně“. V případě chyby se objeví seznam špatně vyplněných nebo nevyplněných polí a nelze vytisknout úplnou průvodku (volba 8. Tisk).

 

8. Tisk průvodky

V průvodce jsou uvedeny identifikační údaje poskytovatele, navržené výdaje rozpočtové kapitoly na výzkum a vývoj a údaje o zpracovateli návrhu a o osobě, která návrh schválila.

 

9. Vytvoření souboru údajů k odeslání

Soubor údajů pro odeslání vytvoříte pomocí volby 9. Odeslat. Po stisknutí tlačítka „Vytvořit datový soubor“ se vyplněné údaje převedou do souboru s názvem „SR2007xxxyy“ ve formátu *.xml (xxx je tříznakový kód poskytovatele/správce rozpočtové kapitoly; yy je pořadové číslo verze). Přesný název souboru se zobrazí v rámečku pod tlačítkem „Vytvořit datový soubor“.

Soubor s údaji naleznete v adresáři, ve kterém máte nainstalovanou aplikaci. Tento soubor zašlete spolu s podepsanou průvodkou sekretariátu Rady pro výzkum a vývoj (na e-mailovou adresu korbelova.dagmar@vlada.cz ).

 

10. Výpis dat

Tato volba umožňuje zobrazit v novém okně kompletně všechny evidované údaje. Můžete jej vytisknout – sestava je orientována na šířku, proto před tiskem zvolte „Vzhled stránky“ – „Na šířku“.

Výpis všech dat slouží pro Vaši potřebu.

Stránku s výpisem dat bohužel nelze uložit lokálně a třeba poslat kolegovi nebo archivovat. Pro tyto účely je doporučeno obsah stránky zkopírovat například do excelu.

Postup:

Po otevření stránky Výpis dat stiskněte „Ctrl A“ (označí se celá stránky), pak „Ctrl C“ (stránka se zkopíruje do paměti počítače), pak otevřete např. excel a stiknete „Ctrl V“ (stránka se zkopíruje do excelu.)

 

 

 

Technická pomoc

251 680 405

731 164 259

724 291 136

josef.halek@esouteze.cz