Instrukce k ovládání aplikace SR_VaV
pro přípravu návrhu
výdajů státního rozpočtu na výzkum a vývoj v roce 2007 s výhledem na roky
2008 a 2009 |
Po spuštění aplikace se v levé části obrazovky objeví
následující volby:
Otevřít soubor
1. Poskytovatel.
2. Účelové Prog.
3. Účelové Jiné
4. Institucionální Zám.
5. Institucionální Jiné
6. Souhrn
7. Kontrola
8. Tisk průvodky
9. Odeslat
10. Výpis dat
Otevřít soubor
Tato volba slouží k načtení datového souboru SR2007xxxyy“ ve
formátu *.xml (xxx je
tříznakový kód poskytovatele/správce rozpočtové kapitoly; yy
je pořadové číslo verze).
Pro zahájení práce na přípravě rozpočtu nemusíte všechny
údaje nově vyplňovat. Můžete touto volbou do aplikace načíst údaje
z platné verze souboru loňského roku, údaje se automaticky přizpůsobí
platné struktuře aktuální verze.
(Poznámka: V loňském roce jsme Vám dodávali tzv. nultou
verzi, kde byly uvedeny v platné struktuře údaje platné verze
z předcházejícího roku. Letos je toto nahrazeno výše uvedenou možností
přímého načtení loňského souboru, který se přizpůsobí platné struktuře aktuální
verze.)
Po výběru volby „Otevřít soubor“ se v pravé části obrazovky
objeví tlačítko „Procházet“, po jeho stisknutí se Vám nabízí standardní dialog
k vyhledání souboru, který chcete načíst. Najdete jej, stisknete tlačítko
„Otevřít“. Do pole za nápisem „XML soubor“ se automaticky vepíše cesta
k souboru. Nyní stisknete tlačítko „Otevřít soubor“. Soubor se načte,
proběhne-li načtení správně, objeví se hláška „Načtení souboru proběhlo dobře“.
Nyní máte údaje předvyplněné podle
údajů načteného souboru. Můžete je editovat a upravovat. Volbou „9. Odeslat“
pak vytvoříte nový soubor s upravenými daty příslušné verze.
Tímto způsobem můžete vytvářet a zpětně načítat jednotlivé
verze dat nebo různé pracovní varianty. Vždy když dáte volbu „9. Odeslat“,
vytvoří se příslušný soubor do adresáře, ve kterém je aplikace nainstalována.
Existuje-li zde soubor stejné verze, přepíše se bez varování. Chcete-li
uchovávat různé varianty stejné verze, zkopírujte se takto vytvořený soubor do
libovolného adresáře či podadresáře, označující příslušnou variantu.
Z těchto adresářů pak můžete soubory kdykoliv načítat volbou „Otevřít
soubor“.
1. Vyplnění údajů o
poskytovateli
V levé části obrazovky klikněte levým tlačítkem myši na
volbu 1. Poskytovatel. V pravé části obrazovky se objeví „Tabulka DP –
Základní informace o dodávaném souboru údajů Poskytovatele“.
Vyplňte jednotlivé údaje. Mezi jednotlivými poli tabulky se
pohybujte pomocí tlačítka TAB nebo pomocí myši. Nastavíte-li kurzor na název
pole, objeví se v rámečku stručná nápověda.
Po vyplnění tabulky stiskněte tlačítko „Uložit“ (Tlačítka
„Uložit“ v horní i dolní části obrazovky jsou identická, použijte kterékoliv z
nich).
Po stisku tlačítka „Uložit“ se objeví hlášení „Interakce
některého ovládacího prvku ActiveX na této stránce s
ostatními částmi stránky nemusí být bezpečná. Chcete tuto interakci povolit?“.
Odpovězte „ANO“ („ANO“ odpovězte vždy, kdykoliv se toto hlášení
objeví.).
V případě, že nevyplníte pole, jejichž vyplnění je povinné
nebo je vyplníte chybně, objeví se hlášení o chybách. Aplikace Vám však umožní
vyplněné údaje uložit a opravit či doplnit údaje později.
Vyplnění údajů o
účelové a institucionální podpoře výzkumu a vývoje
Po vyplnění tabulky „Tabulka DP – Základní informace o
dodávaném souboru údajů Poskytovatele“ přejděte pomocí volby v levé části
obrazovky na další tabulky.
2. Účelové Prog. – tabulka „Tabulka UA-Údaje o účelové podpoře poskytovatele
na jednotlivé PROGRAMY“ obsahuje výdaje na účelovou podporu Národního programu
výzkumu, programy výzkumu a vývoje poskytovatelů nebo grantové projekty.
3. Účelové Jiné – tabulka „Tabulka UB-Údaje o JINÉ
účelové podpoře“ obsahuje výdaje na hodnocení projektů a návrhů projektů nebo
výdaje na mimořádné ocenění výsledků z účelových prostředků.
4. Institucionální Zám. – tabulka „Tabulka IA-Údaje o Institucionální podpoře na
ZÁMĚRY podle právní formy příjemců“ obsahuje výdaje na institucionální podporu infrastuktury výzkumu a vývoje, výdaje na institucionální
podporu výzkumných záměrů nebo výdaje na specifický výzkum na vysokých školách.
5. Institucionální
Jiné – tabulka
„Údaje o Institucionální podpoře poskytovatele JINÉ než na záměry“ obsahuje
výdaje na institucionální podporu rámcových programů výzkumu a vývoje EU,
výdaje na činnost „kanceláří“, výdaje na hodnocení výzkumných záměrů a návrhů
výzkumných záměrů nebo výdaje na mimořádné ocenění z institucionálních
prostředků.
Pořadí vyplňování tabulek 2. až 5. je libovolné. Vyplňujte
pouze ty tabulky, které se Vás jako poskytovatele týkají.
Po kliknutí levým tlačítkem myši na kteroukoliv z voleb 2.
až 5. se objeví tabulka s jedním řádkem. V její levé části je tlačítko „Nový“.
Ostatní sloupce nejsou vyplněny nebo je v nich číslo „0“. V případě, že jste
již nějaké záznamy vložili, objeví se tolik řádků, kolik je v aplikaci
uložených záznamů a tlačítko „Nový“ je nahrazeno tlačítkem „Edituj“.
Vložení nového
záznamu
Pro vložení nového záznamu klikněte levým tlačítkem myši na
„Nový“. V tabulce, která se objeví, vyplňte všechna pole.
Pole UA01-Kód poskytovatele se vyplňuje automaticky podle
údajů vložených do pole DP01.
Při vyplňování některých polí se volí z číselníků (např.
roky, kódy programů, kódy aktivit). V případě pole UA02-Kód programu se u již
schválených programů automaticky vyplní pole UA04-Název programu, pole UA05-cíl
programu a dvojice polí UA06 a UA07 vymezující dobu trvání programu.
Při vkládání záznamu o novém programu, který nemá přidělen
kód, zvolte v poli UA02-Kód programu z číselníku text „XA-Nový program“
Údaje o výdajích v jednotlivých letech (pole s kódem „XX90“
až „XX94“, např. UA90; UB90,…) jsou uvedeny v tis. Kč a vyplňují se bez mezer.
Vyplněnou tabulku uložte kliknutím na tlačítko „Uložit“. Pak
buď pomocí tlačítka „Nový“ vložte další záznam nebo přejděte na další tabulku
pomocí některé z voleb v levé části obrazovky. Počet záznamů není omezený.
Opravy či doplnění
vložených záznamů
V levé části tabulky zvolte kliknutím levým tlačítkem myši
příslušnou tabulku. V tabulce, která se objeví, vyberte záznam, který chcete
editovat a klikněte levým tlačítkem myši na tlačítko „Edituj“.
V tabulce proveďte potřebná doplnění nebo změny údajů.
Tabulku uložte kliknutím na tlačítko „Uložit“.
6. Souhrnné údaje
Aplikace průběžně sčítá Vámi vkládané údaje. Součty
naleznete po stisknutí volby 6. Souhrn v tabulce „Tabulka
SP-SOUHRNné údaje za poskytovatele“. Pokud číselný výsledek neodpovídá Vašim
představám, vraťte se do tabulek 2. až 5. a údaje opravte výše popsaným
způsobem.
Do tabulky souhrnných údajů musíte doplnit zdůvodnění návrhu
a výši rezervního fondu (RF), tj. celkový objem prostředků rezervního fondu
v okamžiku předání údajů. Celou tabulku pak pomocí tlačítka „Uložit“
uložíte stejně jako v jiných případech.
7. Kontrola
správnosti vyplnění
Po vyplnění zkontrolujte volbou 7. Kontrola správnost
vyplněných údajů kliknutím na tlačítko „Kontrola vyplněných údajů“. V případě
bezchybného vyplnění se objeví hlášení „Údaje jsou vyplněny správně“. V případě
chyby se objeví seznam špatně vyplněných nebo nevyplněných polí a nelze
vytisknout úplnou průvodku (volba 8. Tisk).
8. Tisk průvodky
V průvodce jsou uvedeny identifikační údaje poskytovatele,
navržené výdaje rozpočtové kapitoly na výzkum a vývoj a údaje o zpracovateli
návrhu a o osobě, která návrh schválila.
9. Vytvoření
souboru údajů k odeslání
Soubor údajů pro odeslání vytvoříte pomocí volby 9.
Odeslat. Po stisknutí tlačítka „Vytvořit datový soubor“ se vyplněné údaje převedou
do souboru s názvem „SR2007xxxyy“ ve formátu *.xml (xxx je tříznakový kód poskytovatele/správce rozpočtové
kapitoly; yy je pořadové číslo verze). Přesný název
souboru se zobrazí v rámečku pod tlačítkem „Vytvořit datový soubor“.
Soubor s údaji naleznete v adresáři, ve kterém máte
nainstalovanou aplikaci. Tento soubor zašlete spolu s podepsanou průvodkou
sekretariátu Rady pro výzkum a vývoj (na e-mailovou
adresu korbelova.dagmar@vlada.cz
).
10. Výpis dat
Tato volba umožňuje zobrazit v novém okně kompletně všechny
evidované údaje. Můžete jej vytisknout – sestava je orientována na šířku, proto
před tiskem zvolte „Vzhled stránky“ – „Na šířku“.
Výpis všech dat slouží pro Vaši potřebu.
Stránku s výpisem dat bohužel nelze uložit lokálně a třeba
poslat kolegovi nebo archivovat. Pro tyto účely je doporučeno obsah stránky
zkopírovat například do excelu.
Postup:
Po otevření stránky Výpis dat stiskněte „Ctrl A“ (označí se
celá stránky), pak „Ctrl C“ (stránka se zkopíruje do paměti počítače), pak
otevřete např. excel a stiknete
„Ctrl V“ (stránka se zkopíruje do excelu.)
Technická pomoc
251 680 405
731 164 259
724 291 136
josef.halek@esouteze.cz