Instrukce k ovládání aplikace
SR_VaV
|
Po spuštění aplikace se v levé části obrazovky objeví
následující volby:
1. Poskytovatel.
2. Účelové Prog.
3. Účelové Jiné
4. Institucionální Zám.
5. Institucionální Jiné
6. Souhrn
7. Kontrola
8. Tisk
9. Odeslat
1.
Vyplnění údajů o poskytovateli
V levé části
obrazovky klikněte levým tlačítkem myši na volbu 1. Poskytovatel. V pravé části obrazovky se objeví „Tabulka DP – Základní informace o dodávaném
souboru údajů Poskytovatele“.
Vyplňte jednotlivé
údaje. Mezi jednotlivými poli tabulky se pohybujte pomocí tlačítka TAB nebo
pomocí myši. Nastavíte-li kurzor na název pole, objeví se v rámečku stručná
nápověda.
Po vyplnění tabulky
stiskněte tlačítko „Uložit“
(Tlačítka „Uložit“ v horní i dolní části obrazovky jsou identická,
použijte kterékoliv z nich).
Po stisku tlačítka „Uložit“ se objeví hlášení „Interakce
některého ovládacího prvku ActiveX na toto stránce s ostatními částmi
stránky nemusí být bezpečná. Chcete tuto interakci povolit?“. Odpovězte „ANO“ („ANO“ odpovězte vždy, kdykoliv se
toto hlášení objeví.).
V případě, že
nevyplníte pole, jejichž vyplnění je povinné nebo je vyplníte chybně, objeví se
hlášení o chybách. Aplikace Vám však umožní vyplněné údaje uložit a opravit či
doplnit údaje později.
2.
Vyplnění údajů o účelové a institucionální podpoře výzkumu a vývoje
Po vyplnění tabulky „Tabulka DP – Základní informace o dodávaném
souboru údajů Poskytovatele“ přejděte pomocí volby v levé části
obrazovky na další tabulky.
2. Účelové Prog.
– tabulka „Tabulka UA-Údaje o účelové
podpoře poskytovatele na jednotlivé PROGRAMY“ obsahuje výdaje na účelovou
podporu Národního programu výzkumu, programy výzkumu a vývoje poskytovatelů nebo
grantové projekty.
3. Účelové Jiné
– tabulka „Tabulka UB-Údaje o JINÉ
účelové podpoře“ obsahuje výdaje na hodnocení projektů a návrhů projektů
nebo výdaje na mimořádné ocenění z účelových prostředků.
4. Institucionální Zám. – tabulka „Tabulka
IA-Údaje o Institucionální podpoře na ZÁMĚRY podle právní formy příjemců“ obsahuje
výdaje na institucionální podporu infrastuktury výzkumu a vývoje, výdaje na
institucionální podporu výzkumných záměrů nebo výdaje na specifický výzkum na
vysokých školách.
5. Institucionální Jiné – tabulka „Údaje o
Institucionální podpoře poskytovatele JINÉ než na záměry“ obsahuje výdaje
na institucionální podporu rámcových programů výzkumu a vývoje EU, výdaje na
činnost „kanceláří“, výdaje na hodnocení výzkumných záměrů a návrhů výzkumných
záměrů nebo výdaje na mimořádné ocenění z institucionálních prostředků.
Pořadí vyplňování
tabulek 2. až 5. je libovolné. Vyplňujte pouze ty tabulky, které se Vás jako
poskytovatele týkají.
Po kliknutí levým
tlačítkem myši na kteroukoliv z voleb 2. až 5. se objeví tabulka s jedním
řádkem. V její levé části je tlačítko „Nový“.
Ostatní sloupce nejsou vyplněny nebo je v nich číslo „0“. V případě, že jste
již nějaké záznamy vložili, objeví se tolik řádků, kolik je v aplikaci
uložených záznamů a tlačítko „Nový“
je nahrazeno tlačítkem „Edituj“.
Vložení nového záznamu
Pro vložení nového
záznamu klikněte levým tlačítkem myši na „Nový“.
V tabulce, která se objeví, vyplňte všechna pole.
Pole UA01-Kód
poskytovatele se vyplňuje automaticky podle údajů vložených do pole DP01.
Při vyplňování
některých polí se volí z číselníků (např. roky, kódy programů, kódy
aktivit). V případě pole UA02-Kód programu se u již schválených programů
automaticky vyplní pole UA04-Název programu, pole UA05-cíl programu a dvojice
polí UA06 a UA07 vymezující dobu trvání programu.
Při vkládání záznamu
o novém programu, který nemá přidělen kód, zvolte v poli UA02-Kód programu z
číselníku text „XA-Nový program“
Údaje o výdajích v
jednotlivých letech (pole s kódem „XX90“ až „XX94“, např. UA90; UB90,…) jsou
uvedeny v tis. Kč a vyplňují se bez mezer.
Vyplněnou tabulku
uložte kliknutím na tlačítko „Uložit“.
Pak buď pomocí tlačítka „Nový“
vložte další záznam nebo přejděte na další tabulku pomocí některé z voleb
v levé části obrazovky. Počet záznamů není omezený.
Opravy či doplnění vložených záznamů
V levé části tabulky
zvolte kliknutím levým tlačítkem myši příslušnou tabulku. V tabulce, která se
objeví, vyberte záznam, který chcete editovat a klikněte levým tlačítkem myši
na tlačítko „Edituj“.
V tabulce proveďte
potřebná doplnění nebo změny údajů.
tabulku uložte
kliknutím na tlačítko „Uložit“.
3.
Souhrnné údaje
Aplikace průběžně
sčítá Vámi vkládané údaje. Součty naleznete po stisknutí volby 6. Souhrn v tabulce „Tabulka SP-SOUHRNné údaje za poskytovatele“.
Pokud číselný výsledek neodpovídá Vašim představám, vraťte se do tabulek 2. až
5. a údaje opravte výše popsaným způsobem.
Do tabulky souhrnných
údajů musíte doplnit zdůvodnění návrhu. a celou tabulku pomocí tlačítka „Uložit“ uložit stejně jako
v jiných případech.
4.
Kontrola správnosti vyplnění
Po vyplnění
zkontrolujte volbou 7. Kontrola
správnost vyplněných údajů kliknutím na tlačítko „Kontrola vyplněných údajů“. V případě bezchybného vyplnění se
objeví hlášení „Údaje jsou vyplněny správně“. V případě chyby se objeví
seznam špatně vyplněných nebo nevyplněných polí a nelze vytisknout úplnou
průvodku (volba 8. Tisk).
V průvodce jsou
uvedeny identifikační údaje poskytovatele, navržené výdaje rozpočtové kapitoly
na výzkum a vývoj a údaje o osobě, která návrh zpracovala a schválila.
5.
Vytvoření souboru údajů k odeslání
Soubor údajů pro
odeslání vytvoříte pomocí volby 9.
Odeslat. Po stisknutí tlačítka „Vytvořit
datový soubor“ se vyplněné údaje převedou do souboru s názvem „SR2004xxxyy“
ve formátu *.html (xxx je tříznakový kód poskytovatele/správce rozpočtové
kapitoly; yy je pořadové číslo verze). Přesný název souboru se zobrazí
v rámečku pod tlačítkem „Vytvořit
datový soubor“.
Soubor s údaji
naleznete v adresáři, ve kterém máte nainstalovanou aplikaci. Tento soubor
zašlete spolu s podepsanou průvodkou předsedovi Rady pro výzkum a vývoj.